Všeobecné obchodní podmínky

internetového obchodu www.eiffeloptic.cz

I. Úvodní ustanovení

Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) se řídí právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím.

Spotřebitelem se pro účely těchto VOP a v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Právní vztahy mezi prodávajícím a spotřebitelem, které nejsou těmito VOP výslovně upraveny, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Zejména se jedná o ustanovení týkající se smluv uzavíraných na dálku.

Všechny uváděné ceny zboží jsou konečné včetně 12 % nebo 21 % DPH (případně jiné zákonné sazby DPH), pokud není ve výrobku uvedeno jinak.

Provozovatelem (prodávajícím, dodavatelem) zboží v internetovém obchodě www.eiffeloptic.cz je Sawa Vision s.r.o., se sídlem Korunní 108, 101 00 Praha 10, Česká republika, IČ: 22658980, DIČ: CZ22658980, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 200384.

Objednatelem (kupujícím) v internetovém obchodě je každá fyzická nebo právnická osoba, která odešle elektronický formulář s objednávkou zboží (produktu/ů nebo služby/eb).

Při objednávání jako fyzická osoba - nepodnikatel (spotřebitel), je třeba uvést jméno, příjmení, adresu, kam má být doručeno zboží, telefonní číslo a e-mail. Pokud nakupuje jako právnická osoba nebo fyzická osoba – podnikatel (na firmu nebo živnost), v objednávce uvede také obchodní jméno, IČO, DIČ a fakturační adresu, pokud je odlišná od adresy doručení.

II. Uzavření kupní smlouvy (objednání zboží)

K akceptaci objednávky zboží ze strany provozovatele, a tím k uzavření kupní smlouvy, dochází na základě potvrzení správně a úplně vyplněné objednávky elektronickou formou (e-mailem) ze strany provozovatele. Provozovatel si vyhrazuje právo nepotvrdit objednávku nebo ji stornovat (např. z důvodu zjevné chyby v ceně) a nabídnout zákazníkovi novou cenu; v takovém případě je k uzavření smlouvy nutné potvrzení ze strany zákazníka.

Po odeslání objednávky bude na Vámi zadaný e-mail zasláno potvrzení o přijetí objednávky, následně i informace o stavu objednávky (např. zpracování objednávky, expedice zboží, momentální vyprodání apod.). Registrovaný objednatel si může svou objednávku kdykoli zkontrolovat online na webové stránce internetového obchodu po přihlášení.

Místem plnění kupní smlouvy je sídlo (bydliště) nebo místo podnikání objednatele uvedené v elektronickém objednávkovém formuláři. Zboží bude dodáno provozovatelem prostřednictvím služeb třetích stran (smluvní přepravce, kurýrní služba), vlastními prostředky, nebo na základě dohody s objednatelem bude připraveno k vyzvednutí přímo u provozovatele. Dodání zboží se považuje za uskutečněné předáním zboží objednateli nebo prvnímu smluvnímu přepravci k přepravě. Vlastnické právo ke zboží přechází na objednatele dodáním zboží, avšak s odkládací podmínkou úplného zaplacení kupní ceny uvedené v objednávce.

III. Dodání zboží a doprava

Provozovatel dodá zboží objednateli v co nejkratší době po přijetí elektronického objednávkového formuláře, v dodacích lhůtách uvedených na internetové stránce provozovatele. Uvedené dodací lhůty mají orientační charakter a mohou být prodlouženy v případě výroby zboží nebo nepředvídaných okolností.

1. Náklady na dopravu

Dopravu (poštovné a balné) hradí standardně objednatel. Provozovatel může poskytovat dopravu zdarma, zejména pokud hodnota objednávky přesáhne částku uvedenou na stránkách provozovatele v sekci „Doprava“. Aktuální ceny dopravy, přehled přepravců a podmínky pro dopravu zdarma jsou uvedeny na této stránce a mohou se měnit.

2. Poskytované způsoby doručení

Provozovatel zajišťuje doručení zboží prostřednictvím těchto přepravních služeb:

  • GLS – doručení na adresu, výdejní místa a GLS ParcelBoxy (včetně AlzaBoxů),
  • Zásilkovna / Packeta – výdejní místa a samoobslužné Z-Boxy.

Aktuální výčet dostupných dopravců je uveden na stránkách provozovatele v sekci „Doprava“.

3. Zvláštní ustanovení pro dioptrické brýle a dioptrická skla

V případě objednávky dioptrických brýlí (obruby osazené dioptrickými skly) nebo při dodatečné objednávce dioptrických skel do obrub, které byly dříve zakoupeny jako „pouze obruby“, je přeprava těchto zásilek omezená na způsoby doručení určené provozovatelem (např. Zásilkovna / Packeta) z důvodu bezpečné manipulace a minimalizace rizika poškození. Pokud zákazník zvolí jiného dopravce, než stanoví provozovatel, činí tak na vlastní riziko a náklady; provozovatel v takovém případě neodpovídá za škody vzniklé během přepravy.

Zpětné zaslání obrub pro výrobu dioptrických skel

Pokud si zákazník původně objednal pouze samostatné obruby (bez skel) a následně u provozovatele objedná výrobu dioptrických skel, platí následující:

  • zákazník zasílá obruby zpět zdarma prostřednictvím Zásilkovny / Packeta podle pokynů provozovatele;
  • provozovatel po dokončení výroby odešle hotové brýle zákazníkovi zdarma;
  • zásilka bude odeslána na tu samou doručovací adresu a stejným způsobem dopravy, jakým byly obruby původně doručeny (pokud to přepravce a podmínky umožní).

4. Osobní odběr

Osobní odběr je možný pouze tehdy, pokud jej provozovatel na stránkách e-shopu výslovně nabízí.

5. Povinnosti objednatele při převzetí zásilky

Objednatel je povinen při převzetí zboží zkontrolovat stav obalu a případné poškození neprodleně řešit s dopravcem. Viditelně poškozené zásilky je zákazník oprávněn odmítnout. Pozdější reklamace viditelného poškození nemohou být uznány.

6. Nepřevzetí zásilky

Pokud objednatel nepřevezme zásilku (mimo oprávněné důvody), má provozovatel nárok na úhradu nákladů spojených s neúspěšným doručením. U opětovného odeslání bude účtováno nové poštovné a manipulační poplatky dle aktuálního ceníku dopravy.

IV. Platební podmínky

Za zboží a služby v e-shopu je možné platit následujícími způsoby:

  • platba bankovním převodem na základě zálohové faktury předem; zboží bude odesláno až po připsání finančních prostředků na účet prodávajícího,
  • platba kartou online prostřednictvím platební brány Comgate,
  • platba na dobírku, tzn. při převzetí zboží kurýrem,
  • platba v hotovosti nebo kartou na odběrných místech (Zásilkovna / Packeta).

Při výrobě dioptrických brýlí, které jsou zhotoveny na základě individuálních požadavků zákazníka, je platba předem vždy nevyhnutelná.

V. Odstoupení od smlouvy, vrácení zboží

Objednatel, který je spotřebitelem, má v souladu s § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 15 kalendářních dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. V takovém případě je objednatel povinen kontaktovat provozovatele a zaslat mu písemné prohlášení (lze využít formulář pro odstoupení od smlouvy), ve kterém uvede číslo objednávky, datum nákupu a číslo účtu nebo přesnou adresu pro finanční vypořádání.

Zakoupené zboží musí být vráceno v původním stavu, nepoškozené a kompletní (včetně dokumentace, příslušenství apod.) spolu s originálem či kopií dokladu o koupi. Zboží je zákazník povinen zaslat/transmitovat na adresu provozovatele; zboží nelze zasílat na dobírku.

Adresa pro vrácení zboží:
Sawa Vision s.r.o.
Vinšova 11
106 00 Praha 10
Česká republika
IČO: 22658980, DIČ: CZ22658980

Provozovatel je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal. Prodávající však není povinen vrátit platby před tím, než je mu zboží doručeno, nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu.

V případě, že vrácené zboží je poškozené, použité či opotřebované, má provozovatel vůči spotřebiteli nárok na náhradu škody spočívající ve snížení hodnoty vraceného zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží (v souladu s § 1833 občanského zákoníku). Tuto náhradu je provozovatel oprávněn započíst oproti nároku na vrácení kupní ceny.

Objednatel (spotřebitel) nemůže odstoupit od smlouvy v případech stanovených v § 1837 občanského zákoníku, zejména:

  • pokud jde o poskytnutí služby, která již byla s jeho souhlasem splněna před uplynutím lhůty pro odstoupení,
  • u zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků objednatele (zboží na míru),
  • u zboží určeného zvlášť pro jednoho objednatele,
  • u zboží, které bylo z obalu vyňato a které vzhledem ke své povaze nelze vrátit (například z hygienických důvodů),
  • u zboží, které rychle podléhá zkáze.

Právo na odstoupení od smlouvy do 15 dnů bez udání důvodu se rovněž nevztahuje na dioptrické brýle zhotovené na základě individuálních požadavků zákazníka (obruby osazené dioptrickými skly), jelikož se jedná o zboží upravené podle přání objednatele ve smyslu § 1837 písm. d) občanského zákoníku. Samostatné obruby (bez osazení skly) je možné vrátit v rámci 15denní lhůty od doručení.

1. Náklady na vrácení zboží

  • Pokud objednatel využije způsobu zpětného zaslání určeného provozovatelem (např. Zásilkovna / Packeta podle pokynů provozovatele), je vrácení zdarma.
  • Pokud zákazník zvolí jiného dopravce, hradí náklady na vrácení sám.

2. Zboží nelze vrátit – individuální výroba

Odstoupení od smlouvy nelze uplatnit na dioptrické brýle vyrobené na míru (obruby osazené dioptrickými skly) dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku. Vrátit lze pouze samostatné obruby, pokud nebyly osazeny dioptrickými skly.

3. Reklamace – náklady na dopravu

Náklady na zaslání reklamovaného zboží hradí objednatel, pokud reklamační řád nebo zákon nestanoví jinak. Provozovatel nehradí náklady na dopravu, pokud nebylo výslovně ujednáno jinak.

VI. Cena zboží

Provozovatel si vyhrazuje právo na změnu cen zboží. Cena platná pro zákazníka je cena uvedená v e-mailu, který potvrzuje přijetí objednávky. Součástí ceny nejsou poradenské služby, náklady na dopravu ani jiné poplatky, pokud není v popisu produktu uvedeno jinak. Cena zboží je stanovena podle platného ceníku provozovatele. Zvýhodněné nebo akční ceny jsou jasně označeny symboly, jako například „akce“ nebo „výprodej“. Platnost těchto cen trvá do vyprodání zásob nebo do uplynutí doby uvedené u zvýhodněné ceny. V případě, že objednatel má místo dodání nebo sídlo v zahraničí, provozovatel s ním dohodne platební a dodací podmínky individuálně. Všechny ceny v internetovém obchodě www.eiffeloptic.cz jsou uváděny v českých korunách (CZK).

VII. Práva z vadného plnění (záruka)

Práva z vadného plnění (dříve záruka) a záruční podmínky jsou upraveny reklamačním řádem provozovatele a příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

Provozovatel neodpovídá za opožděné dodání zboží způsobené doručovatelem (přepravcem) nebo udáním nesprávné adresy objednatelem. Objednatel je povinen při převzetí zboží důkladně zkontrolovat jeho stav a neporušenost obalu a potvrdit převzetí svým podpisem na dokladu o převzetí zboží. Pokud je zásilka viditelně poškozená nebo zničená, objednatel je povinen zásilku nepřevzít a okamžitě kontaktovat provozovatele (a sepsat s přepravcem škodní protokol).

Reklamace mechanického poškození zboží vzniklého během přepravy, které nebylo zjevné při převzetí, je nutné uplatnit neprodleně po jejich odhalení. Pozdější reklamace tohoto typu nebudou uznány.

Všechny elektronické objednávky zboží jsou považovány za návrh na uzavření kupní smlouvy a nejsou závazné, dokud nejsou potvrzeny provozovatelem. Objednatel má právo zrušit objednávku bez udání důvodu kdykoli před expedicí zboží, a to prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky.

Provozovatel si vyhrazuje právo zrušit objednávku (odstoupit od smlouvy) v případě:

  • nedostupnosti zboží z důvodu vyšší moci,
  • ukončení výroby zboží,
  • vyprodání zásob,
  • nemožnosti dodání zboží za cenu uvedenou v internetovém obchodě (zjevná chyba).

O zrušení objednávky bude objednatel informován neprodleně a bude mu nabídnuta možnost dodání náhradního zboží. Objednatel má právo tuto nabídku odmítnout a odstoupit od objednávky. V případě, že objednatel již uhradil kupní cenu nebo její část, finanční prostředky mu budou vráceny do 15 kalendářních dnů stejným způsobem, jaký byl použit při platbě, pokud se strany nedohodnou jinak.

VIII. Bezpečnost a ochrana osobních údajů

Provozovatel Sawa Vision s.r.o., se sídlem Korunní 108, 101 00 Praha 10, IČO: 22658980, DIČ: CZ22658980, prohlašuje, že zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob při zpracovávání osobních údajů (dále jen „GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění.

Podrobné informace o zpracování osobních údajů, právech subjektů údajů a používaných nástrojích (Cookies, Plug-iny) jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“, který je dostupný na webové stránce internetového obchodu.

Pro účely doručení poskytuje objednatel dopravci údaje nezbytné pro zajištění doručení (jméno, adresa, telefonní kontakt). Tyto údaje jsou zpracovávány v rozsahu nezbytném pro realizaci plnění kupní smlouvy.

IX. Orgány dozoru a mimosoudní řešení sporů

Orgánem státního dozoru v oblasti ochrany spotřebitele je Česká obchodní inspekce (ČOI). Kontakt: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, E-mail: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.

Kontakt na prodávajícího (Sawa Vision s.r.o.) při řešení reklamací a stížností: E-mail: eshop@eiffeloptic.cz, Telefon: +420 245 007 022.

Nakupující – spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem vyřízení reklamace nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. V případě, že mezi prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má spotřebitel právo podat návrh na mimosoudní řešení sporu (ADR) určenému subjektu, kterým je Česká obchodní inspekce, a to v souladu s § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může také využít online platformu pro řešení sporů (ODR), dostupnou na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

X. Služba „Brýle bez rizika“

Služba „Brýle bez rizika“ umožňuje objednateli zakoupit samostatné brýlové obruby, které si může doma vyzkoušet a do 15 dnů od převzetí vrátit bez udání důvodu, v souladu s oddílem V těchto VOP. Objednatel má možnost do 30 dnů od převzetí obrub zakoupit u provozovatele také dioptrické čočky, které budou zasazeny do obrub zakoupených v rámci této služby. Obruby musí být v době jejich zaslání provozovateli nepoškozené a plně funkční.

Pro objednání dioptrických čoček objednatel:
a) vyplní objednávkový formulář dioptrických čoček (může být odeslán e-mailem nebo vložen do zásilky),
b) zašle zakoupené obruby zdarma prostřednictvím Zásilkovny / Packeta podle pokynů provozovatele,
c) přiloží objednávku čoček nebo ji zašle e-mailem. Zásilka musí obsahovat brýlové obruby a objednávku dioptrických čoček.

Po obdržení objednávky dioptrických čoček provozovatel vystaví fakturu k úhradě ceny dioptrických čoček. Výroba dioptrických čoček začne až po úplném uhrazení faktury. Obvyklá doba zhotovení dioptrických čoček činí 3–7 pracovních dnů, avšak tato lhůta není garantována a může se lišit dle typu čoček a výrobních kapacit. Po dokončení výroby provozovatel zašle objednateli hotové dioptrické brýle, které jsou dodány se zárukou 2 roky dle občanského zákoníku a reklamačního řádu provozovatele.

Na dioptrické brýle vyrobené na míru se nevztahuje právo odstoupit od smlouvy, jelikož se jedná o zboží upravené podle individuálních požadavků objednatele ve smyslu § 1837 písm. d) občanského zákoníku.

Vrátit lze pouze samostatné obruby zakoupené bez dioptrických skel, a to v rámci 15denní lhůty.

XII. Dárkové poukazy

  1. Charakteristika dárkového poukazu
    Dárkový poukaz je elektronický hodnotový poukaz zasílaný ve formátu PDF na e-mail objednatele po úhradě kupní ceny. Poukaz představuje předplacený kredit, který lze jednorázově uplatnit v e-shopu www.eiffeloptic.cz. Dárkový poukaz není fyzickým zbožím.

  2. Hodnoty a platnost
    Dárkové poukazy jsou vydávány v hodnotách 500 Kč, 1000 Kč, 1500 Kč a 2000 Kč (nebo jiné hodnoty uvedené v nabídce). Platnost dárkového poukazu je 12 měsíců od data vystavení. Po uplynutí doby platnosti poukaz nelze uplatnit ani prodlužovat a jeho hodnota propadá bez nároku na náhradu.

  3. Způsob doručení a úhrady
    Dárkové poukazy jsou zasílány výhradně elektronicky (PDF) na e-mail uvedený v objednávce. Poukaz lze uhradit pouze online platebními metodami: platební kartou, online převodem, Apple Pay nebo Google Pay. Na dárkové poukazy se nevztahují způsoby dopravy uvedené v článku III, neboť nejsou fyzicky zasílány.

  4. Uplatnění poukazu
    Poukaz obsahuje unikátní slevový kód, který je nutné zadat v košíku před dokončením objednávky. Dárkový poukaz lze využít pouze jednou, a to v plné výši; nevyčerpaná částka se nevrací. Pokud je hodnota objednávky vyšší než hodnota poukazu, může zákazník rozdíl doplatit jakýmkoliv dostupným platebním způsobem. Pokud je hodnota objednávky nižší než hodnota poukazu, rozdíl nevracíme.

  5. Omezení dárkového poukazu
    Dárkový poukaz nelze směnit za peníze, nelze jej vrátit ani reklamovat jako peněžní prostředek. Poukaz nelze nahradit v případě ztráty, odcizení nebo neoprávněného použití. Na dárkový poukaz se nevztahuje právo spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 1837 občanského zákoníku, pokud je digitální obsah dodán s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení.

  6. Vrácení zboží zakoupeného poukazem
    V případě vrácení zboží zakoupeného prostřednictvím dárkového poukazu bude vrácená částka poskytnuta formou nového dárkového poukazu nebo formou snížení hodnoty původního poukazu, nikoli finančním převodem, pokud není dohodnuto jinak.

XI. Závěrečná ustanovení

Objednatel po odeslání objednávky nebo registraci může obdržet informační zprávy o nabídkách zboží, akcích a službách provozovatele Sawa Vision s.r.o. (obchodní sdělení), pokud k tomu udělil souhlas. Objednatel má právo zasílání těchto sdělení kdykoli odvolat prostřednictvím odkazu k odhlášení, který je uveden v každém zaslaném e-mailu.

Na obchodní vztahy (a další právní vztahy z nich vyplývající) s fyzickými osobami, které nejednají při uzavírání smluv podle těchto VOP v rámci své podnikatelské činnosti (spotřebitelé), se vztahují kromě obecných ustanovení občanského zákoníku také zvláštní předpisy, především zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (ustanovení o spotřebitelských smlouvách) a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, a další relevantní právní normy platné v České republice.

Objednatel a provozovatel se dohodli, že elektronická forma komunikace, zejména prostřednictvím e-mailu a internetu, je platnou a závaznou formou pro obě smluvní strany.

Odesláním objednávky objednatel potvrzuje, že si tyto VOP přečetl, porozuměl jim a souhlasí s nimi v celém rozsahu.

Pokud kompetentní orgán České republiky prokáže, že některé ustanovení těchto VOP je neplatné nebo nevynutitelné, ať už úplně nebo částečně, platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení zůstává nedotčena a zbývající části příslušného ustanovení platí nadále.

Tyto VOP platí ve znění, které je zveřejněno na internetové stránce www.eiffeloptic.cz v den odeslání elektronického formuláře s objednávkou, pokud není mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Provozovatel si vyhrazuje právo měnit tyto VOP kdykoli. Povinnost informovat o změně VOP je splněna jejich zveřejněním na internetové stránce obchodu.

Tyto VOP jsou platné od 8. 12. 2025 (nebo uveďte aktuální datum spuštění) a nahrazují všechny předchozí verze VOP. Provozovatel si vyhrazuje právo měnit VOP i bez předchozího upozornění (změna je však účinná až zveřejněním pro budoucí objednávky).

V Praze dne 8.12.2025

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz