AKCE: V případě špatného výběru nám můžete brýle do 14 dnů vrátit. Více informací

Reklamace a vrácení zboží

Tento reklamační řád informuje kupujícího o tom, jak postupovat v případě reklamace zakoupeného zboží na webové stránce www.eiffeloptic.cz, a to prostřednictvím zásilkového prodeje.

1. VŠEOBECNÉ PODMÍNKY

Povinnost kupujícího

Kupujícímu se doporučuje, aby dodané zboží prohlédl a v případě zjištění závad bezodkladně informoval o této skutečnosti prodejce, a to prostřednictvím emailové adresy eshop@eiffeloptic.cz nebo telefonicky na tel. čísle +420 607 867 936. Na uvedených kontaktech vám v pracovní dny v době od 08:00 do 17:00 hodin poradíme s dalším postupem.

Reklamační řízení, pokud není domluveno jinak, může být zahájeno v okamžiku, kdy zákazník předloží kompletní reklamovanou věc a prokáže její zakoupení prostřednictvím webové stránky www.eiffeloptic.cz (nejlépe obdrženým nákupním dokladem). Reklamovaná věc nesmí být znečištěna a v rozporu s obecnými hygienickými zásadami. Prodávající je oprávněn nepřijmout zboží k reklamaci, pokud kupující nesplní výše uvedené požadavky.

Reklamované zboží doporučujeme zaslat/donést společně s reklamačním protokolem, ve kterém kupující stručně uvede (zdokumentuje) popis závad a jejich projevů. Tento dokument může být společně s nákupním dokladem odeslán i emailem na adresu eshop@eiffeloptic.cz, avšak způsobem, aby bylo zjevně možné přiřadit ho k fyzicky doručenému zboží, které je určeno k reklamaci.

Povinnost prodávajícího

Reklamace (včetně odstranění vady), bude vyřízena bezodkladně, nejpozději ve lhůtě do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění. Výše uvedené platí za předpokladu, že se obě strany prokazatelně nedomluví jinak.

 2. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY PŘI POUŽITÍ PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU

Kupující, který jakožto spotřebitel uzavřel s prodávajícím kupní smlouvu na zboží za použití některého z prostředků komunikace na dálku (zejména prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.eiffeloptic.cz), je oprávněn v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. od této smlouvy odstoupit ve lhůtě do 14 dnů od převzetí zboží. Kupujícímu zaniká nárok na odstoupení od smlouvy v případech uvedených v obchodních podmínkách dle § 1837 z.č. 89/2012 Sb. Informace k odstoupení od smlouvy a vzorový formulář naleznete v našich obchodních podmínkách.

3. ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU

Prodávající odpovídá kupujícímu dle zákona č. 89/2012 Sb. za to, že zboží je při převzetí kupujícím v souladu s kupní smlouvou, a především za to, že je nevykazuje známky vady.

V případě, že zboží při převzetí kupujícím nebude v souladu s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo, aby prodávající bezplatně a bezodkladně zboží uvedl do odpovídajícího stavu, dle kupní smlouvy, a to dle domluvy s kupujícím buď výměnou zboží, nebo jeho opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo odstoupit od smlouvy. Toto neplatí, pokud zákazník před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou způsobil sám svým dočiněním.

Rozpor s kupní smlouvou může kupující uplatnit elektronicky prostřednictvím emailové adresy eshop@eiffeloptic.cz, nebo na adrese erste marketing s.r.o. Sokolská 1095, 280 02 Kolín. Postup viz. odstavec IV. bod 3.

4. UPLATNĚNÍ REKLAMACE V ZÁRUČNÍ DOBĚ

Všeobecná ustanovení

Tento reklamační řád je vyhotoven v souladu s Občanským zákoníkem a vztahuje se ke zboží, u kterého je reklamace uplatněna v záruční době do 24 měsíců.

K objednanému zboží je kupujícímu elektronicky (na email zadaný v objednávce) zaslán doklad o koupi, který slouží zároveň jako záruční list. Kupující převzetím zboží vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a reklamačním řádem. Převzetím se rozumí okamžik, kdy kupující zboží fyzicky přebere od dopravce.

Záruční podmínky

1) Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet dnem faktického převzetí zboží kupujícím.

2) Kupující uplatňuje záruku zasláním zboží na adresu uvedenou. viz. odstavec 3 reklamačního řádu.

3) Kupující doručí zboží osobně na některou z partnerských poboček (viz seznam poboček) nebo prostřednictvím některé z přepravních společností (zabalené odpovídajícím způsobem, aby bylo zabráněno vzniku škody na zboží) na adresu: DR. OPTIK S.R.O., Lidická 1296, 274 01 Slaný, v případě, že není domluveno jinak.

4) Po obdržení reklamovaného zboží vyrozumí prodávající kupujícího s potvrzením o uplatnění reklamace prostřednictvím emailové zprávy na adresu uvedou v objednávce, popř. SMS zprávou na tel. číslo uvedené v objednávce nebo v dokumentu přiloženém k reklamaci.

5) V okamžiku, kdy reklamace bude vyřízena, zašle prodávající zboží kupujícímu zpět některou z přepravních společností. Pokud bude reklamace vyhodnocena jako oprávněná, hradí náklady na dopravu prodávající. V případě, že vyřízenou reklamaci nebude možné kupujícímu doručit, bude prodávající kupujícího kontaktovat ještě minimálně jednou v době následujících 14 dnů po vrácení zásilky prodávajícímu ze strany přepravní společnosti. V případě neúspěchu je prodejce oprávněn výrobek prodat či zlikvidovat.

6) Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:

  • nevhodnou údržbou, která je v rozporu s doporučením výrobce
  • užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání
  • mechanickým poškozením zboží
  • poškození přírodními živly

V případě nejasností s údržbou zboží nás prosím kontaktujte na tel. čísle +420 731 299 560, nebo na emailové adrese eshop@eiffeloptic.cz, a to v pracovní dny v době od 08:00 do 17:00 hodin.

5. REKLAMACE POŠKOZENÉ ZÁSILKY

Při přebírání zboží od přepravce si prosím pečlivě zkontrolujte dodané zboží. Zásilku, která jeví známky poškození, nebo je nekompletní, nepřebírejte! Odpovědnost za poškození zásilky při přepravě nese přepravce. V případě, že zjistíte poškození zásilky nebo zjevné poškození zboží, trvejte u přepravce na sepsání škodního protokolu.

O poškození zásilky přepravcem nás prosím bezodkladně informujte v pracovní dny v době od 08:00 do 17:00 hodin na tel. čísle +420 607 867 936, nebo na emailové adrese eshop@eiffeloptic.cz.

6. MOŽNOST ODVOLÁNÍ

Pokud kupující není s vyřízením reklamace spokojen, může podat opakovanou reklamaci s uvedením důvodů a označení předchozí reklamace, a to do 10 pracovních dnů od doručení rozhodnutí. V tomto případě začíná běžet nová 30 denní lhůta pro vyřízení odvolání.

Podá-li kupující odvolání po uplynutí lhůty, prodávající odvolání zamítne pro opožděnost.

Rozhodnutí o odvolání zašle prodávající kupujícímu způsobem, jaký si kupující v reklamaci zvolil (tj. emailem nebo písemně poštou).

7. VRÁCENÍ BRÝLÍ VE LHŮTĚ 14 DNŮ

Od 12.11.2024 probíhá akce s možností vrácení nevhodně objednaných brýlí. Tato akce se vztahuje na sluneční a dioptrické brýle zakoupené prostřednictvím webových stránek www.eiffeloptic.cz. Podmínky pro uplatnění této akce naleznete na stránce Vrácení brýlí

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek a je uveřejněn na webových stránkách www.eiffeloptic.cz

Prodávající je oprávněn v reklamačním řádu provádět změny.

Tento reklamační řád nabývá účinnosti od 1.8. 2024