EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.CZ Pro ženy Pro muže Slevy a akce
Navštivte náš e-shop
Nabízíme přes 220 tisíc různých
produktů za skvělé ceny!
Osobní odběr ZDARMA
Oční ordinace
Potřebujete vyšetřit zrak?
Objednejte se do naší ordinace!
... 28 let s Vámi!

Přežijte zimu ve zdraví

Publikováno dne 03.10.2016 od Karolína Arnoštová

Vitamin a minerály jsou pro lidský organismus velice důležité, jejich užívání posilujeme imunitní systém a ochraňujeme organismus před rozvojem onemocnění. Mají nepostradatelnou funkci ve výživě, kterou oceníme zejména v období, kdy jsme náchylnější ke stresu.

Čas adventu, vánoční svátky, Nový rok, to je období, které chceme prožít v klidu a v kruhu těch nejbližších, bohužel je to také období čatých výskutů infekčních onemocnění. Předvánoční shon, kdy jsme nejvíce vytíženi a snažíme se vše stihnout, než v klidu usedneme k štědrovečerní večeři, nám nepřispívá k psychické pohodě. Tím vším si oslabujeme imunitní systém. Následky pak na sebe nenechají dlouho čekat – únava, vyčerpání, různé chřipkové virózy, bolest v krku, rýma, horečka a spousta dalších nepříjemných projevů nachlazení nám dokáže spolehlivě pokazit vánoční pohodu. Nedostatek vitaminů a minerálů se může projevit nejen virózou, ale i poruchami různých funkcí organismu, které mohou vyústit až ve vážné onemocnění. Přitom se stačí více zaměřit na prevenci a do jídelníčku pravidelně zařazovat potraviny, které obsahují vitaminy a minerály, které nám pomohou posílit náš imunitní systém. Samozřejmostí by mělo být i dodržování pitného režimu. Životně důležité látky můžeme čerpat jak z jejich přirozených zdrojů, tak dodávat do těla ve formě potravinových doplňků, kterých je na našem trhu velké množství. Můžeme vám doporučit některé produkty, které obsahují spoustu cenných látek pro vaše zdraví a tím zajišťují správnou funkci organismu. Pojďme si tedy říci, které důležité minerály vitaminy je v tomto období vhodné zařadit do našeho jídelníčku a kde jsou jejich zdroje. Jedním z důležitých doplňků stravy je hořčík – podporuje činnost svalů a nervového systému, reguluje srdeční rytmus i krevní srážlivost. Esenciální podporuje tvorbu energie, kostí i bílkovin. Jeho nedostatek se projevuje únavou, podrážděností, nepravidelným bušením srdce a mohou se i vyskytnout svalové křeče.

Zdroje: celozrnné výrobky, ořechy, luštěniny, listová zelenina, mořské plody.

Zinek zlepšuje obranyschopnost organismu, podporuje proces hojení, udržuje zdravé vlasy, nehty a kůži. Je také potřebný pro reprodukční systém. Jeho nedostatek má za následek špatné hojení ran, zvýšenou náchylnost k infekcím a vypadávání vlasů.

Zdroje: hovězí a vepřové maso, játra, vejce, mořské plody, luštěniny, ořechy.

Vitamin C (kyselina askorbová) je účinný antioxidant, podporuje obranyschopnost a vstřebávání železa. Nezbytný je pro zdravé dásně, kůži a pojivovou tkáň. Trpíme-li jeho nedostatkem, jsme více náchylní k infekcím, únavě a krvácení dásní.

Zdroje: citrusové plody, brokolice, listová zelenina, paprika, kiwi, brambory.

 
 
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.