EIFFEL OPTIC ESHOPEIFFEL.CZ Pro ženy Pro muže Slevy a akce
Navštivte náš e-shop
Nabízíme přes 220 tisíc různých
produktů za skvělé ceny!
Osobní odběr ZDARMA
Oční ordinace
Potřebujete vyšetřit zrak?
Objednejte se do naší ordinace!
... 28 let s Vámi!
MENU

Hoďte zbytečné kalorie přes palubu!

Publikováno dne 04.10.2016 od Karolína Arnoštová

Toužíte shodit pár kilo, aniž byste museli několik měsíců projídat jen slunečnicová semínka a naklíčenou čočku? Máme pro vás dobrou zprávu. S pomocí několika triků se vám to skutečně může podařit. Hubněte nenápadně, ale chytře!

1. vajíčka trochu jinak

Začněte namísto vajíček používat jejich náhradu na bázi sójové bílkoviny, kterou seženete v obchodech se zdravou výživou. Ušetříte tak spoustu kalorií, vyhnete se cholesterolu a navíc vám nebude hrozit salmonelóza.

2. jezte hera hachi bu

Tento japonský výraz znamená – jezte jen tak dlouho, dokud se necítíte syti na 80=“. Tuto strategii používají obyvatelé ostrova Okinawa, mezi kterými je mimořádně nízký výskyt srdečních chorob, rakoviny a infarktu. Zároveň se také dožívají velice vysokého věku, takže je jejich životní styl zcela jistě chvályhodný. Příbor odložte už v okamžiku, kdy vám žaludek začne vysílat první signály, že začínáte být najedeni. Pocit sytosti by se měl dostavit do 15 minut.

3. jezte pomalu

Výzkumy dokládají, že ženy, které zhltnou své jídlo během deseti minut, zkonzumují o 67 kalorií více než ty, které si svůj oběd užívají kolem třiceti minut. Jen když budete jít pomalu, dáte svému mozku možnost, aby si uvědomil, že už jste najedená. Pokud to budete praktikovat s každým jídlem, sníte každý den až o 200 kalorií méně.

4. líná pusa, holé neštěstí

V restauraci se nebojte personál požádat o jídlo, které je připravené zdravým způsobem. Vařené či dušené potraviny jsou mnohem dietnější než smažené. Touto jednoduchou metodou bude každé vaše jídlo o 100 kalorií lehčí.

5. čerstvé ovoce, půl zdraví

Z čerstvého ovoce získáte spoustu blahodárných látek a jen naprosté minimum kalorií. Pomeranče, grepy, jahody, banány anebo víno se může proměnit ve skvělou svačinku, kterou navíc nemusíte ani pracně připravovat či balit. Ovoce je navíc zásobárnou vlákniny, která vyvolává pocit sytosti.

6. vsaďte na menší balení

Čím větší balení, tím víc toho sníte, dokonce o 45% více. Hned jak přijdete domů, rozdělte velké balení na menší porce. Jedna sušenka má zhruba 107 kalorií, a jakmile otevřete velké balení, těžko se zastavíte dřív, než bude úplně prázdné.

7. zajímejte se o menší porce

Některé restaurace nabízejí menší chody, i když je třeba neuvádějí v jídelním lístku. Navíc si můžete vybrat dětské jídlo, nechat si polovinu porce zabalit na doma nebo si dát místo hladního chodu dva předkrmy.

8. zapomeňte na smažení

Dušené maso a zelenina je mnohem zdravější než připravená na oleji či másle. Když namísto dvou lžic oleje použijete dvě lžíce vývaru, uspoříte přes 200 kalorií.

9. zamilujte se do trouby

Pečení a grilování patří k nezdravějším metodám přípravy jídel a snižují obsah tuku. Například grilovaný losos obsahuje oproti smažené verzi o 120 kalorií méně. Z pečeného kuřete se pak navíc vyplatí sundat kůžičku. Zbavíte se tím 40 kalorií a 6 gramů tuku.

10. držte se ryb

Tuňáka v oleji vyměňte za tuňáka ve vlastní šťávě a ušetříte 73% kalorií. Navíc – průzkumy dokazují, že lidé, kteří obědvají ryba namísto tmavého masa, snědí až o 75 kalorií méně.

11. nadýchejte objem

Jezte hodně ovoce a zeleniny s vysokým obsahem vody a budete přijímat až o 24% kalorií méně za den, alespoň soudě podle jedné ze studií. Jednoduchý trik: Přihoďte do těstovin hrnek zeleniny a uberte pár nudlí. Jídlo bude zdravější, a méně kalorické.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Naše další stránky
TOPlist