Tyto webové stránky přizpůsobujeme na míru vám. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty a také analyzujeme vaše chování na webu, abychom mohli zlepšovat naše služby nebo pro vás připravovat služby nové. Toho docilujeme užíváním souborů cookies a dalších síťových identifikátorů, které mohou obsahovat osobní údaje. My a partneři máme k těmto údajům na vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ vyjádříte svůj souhlas s užitím souborů cookies a s užitím a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech našich partnerů. Nastavení cookies, personalizace a reklamy si můžete změnit kliknutím na tlačítko „Upravit“. Více informací o zpracování údajů a našich partnerech naleznete na této stránce.

Dieta po vánocích

Publikováno dne 24.09.2016 od Karolína Arnoštová

Neodolali jste během svátečních dnů široké nabídce kalorických pokrmu a volné dny jste trávili minimální pohybovou aktivitou? Možná nyní zjišťujete, že se vaše oblečení poněkud zmenšilo. Nejspíše nyní uvažujete o dietních opatřeních a přemýšlíte, jak své prohřešky napravit. Současně se ale nechcete omezovat a něco si zakazovat. Tak to pro tentokrát zkuste uchopit za druhý konec a nemyslete na to, co všechno nemůžete, ale co můžete a čeho si přidáte.

V zimě nás často ohrožují chřipkové epidemie a nachlazení, proto je důležité sníst během dne dostatek ovoce a zeleniny. Každý den zkonzumujte pět porcí zeleniny a ovoce. Jedna porce se rovná jednomu kusu ovoce, 150-200g salátu, vařené nebo dušené zeleniny. Jezte ovoce a zeleninu pravidelně, uvidíte, že na běžnou stravu už nebudete mít v žaludku tolik „místa“ jako dříve. Jídlo si rozdělte v průběhu celého dne a rozplánujte si také množství tekutin. Vypít byste měli přibližně dva až tři litry tekutin, nejvhodnější je čistá voda, bylinné a ovocné čaje.

Tento denní plán konzumace zeleniny, ovoce i pitný režim musíte doplnit, že jen třemi porcemi bílkovin, jako je plátek libového masa, ryby, kousek nízkotučného sýra nebo jogurt. Dále pak celozrnným pečivem a přiměřeným množstvím brambor či rýže. Hýbejte se, nemusíte se začít trápit v posilovně, postačí, když budete chodit více pěšky, dojdete si zaplavat nebo si zajdete s přáteli na kuželky. Budete-li se řídit naším návodem, zlepšíte si fyzickou i psychickou kondici. Postava se vám lépe zformuje a do obávaného léta se vám jistě podaří zhubnout vše, co jste během svátků nabrali, a nejspíše i více.

Tip redakce

Pečené brambůrky s jogurtovým přelivem

Ingredience:

  • 8 velkých brambor
  • Dušená kuřecí nebo krůtí šunka
  • Svazek naťové cibulky a 2 stroužky česneku
  • 1 bílý jogurt
  • Sůl
  • Barevný pepř, bylinky a koření podle chuti

Návod k přípravě:

Brambory omyjeme, nakrájíme na čtvrtiny, přidáme šunku a část najemno nakrájené cibulky, zabalíme po částech do alobalu a pečeme v troubě při 200 ֯C, dokud brambory nezměknou.

Zbytek cibulky a česnek nadrobno nasekáme a smícháme jogurtem, ten pak dochutíme solí, pepřem a bylinkami.

Upečené brambory přendáme na talíř, přelijeme jogurtovou směsí a podáváme.

Dobrou chuť!

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
TOPlist